TGIF

Avkoppling

Och det är inte bara en vanlig TGIF, utan en ledig sådan!

Hur härligt som helst att vara ledig när andra jobbar. Härligare än att vara ledig på en vanlig söndag liksom.

Det händer inte ofta att jag är ledig när andra jobbar. Men när jag är det så försöker jag göra det till njuta-dagar; dagar då jag bara ska njuta och ta det lugnt och göra saker för mig själv. Helst inte ta hand om diskmaskinen och tvätta och slänga sopor och sånt. Utan bara njuta med en kaffe och en bok.

Nu ska jag ut på en löprunda (vet dock inte om det klassas som njutning eller plåga, återstår att se!). Därefter blir det en runda på stan för lite shopping (kanske kan rea-fynda?), en latte i solen (som nu dock gömmer sig, kom fram!) och sen en promenad hem igen.

Ikväll blir det att hämta en gudomlig, vit varelse som idag blir min! (och det är inget djur, men den kan nog morra lite ändå ;-))

Kommentera

