Bilden talar för sig själv…

Frustration, Vardagsbestyr

500 kr fattigare...

Jag fick ju denna p-bot för att jag hade migrän i morse och min första tanke var inte: ”jag måste ut och flytta bilen innan klockan åtta, för annars får jag böter”. Utan min tanke var att ta lite medicin och krypa ner under täcket igen. Och det straffade ju sig som ni ser. Tror ni de tror på min migrän-historia om jag berättar den? Tror ni de säger att jag slipper betala då?

Don’t think so.

Vi flyttade hit i april. Totalt 3 böter hittills. Två på mig och en på min sambo. Jag sa till honom i telefon nu att vi får börja skriva upp alla p-böter på en lapp, ett streck för varje bot. Och när vi får tillräckligt många, och enough is enough, så köper vi hus med carport eller garage! 😉

Kommentera

