Onsdagar is Date Night

Avkoppling, Saker jag gillar, Träning & hälsa

Date Night med den här grabben. Eller snarare gubben!

Tack för kvällshöet!

Min ridlektion varje onsdag är min speciella kväll. Hur mycket jag än haft att göra på jobbet, så infinner sig ett obeskrivligt lugn när jag kliver in i stallet. När jag känner doften av hö, läder och hästbajs. När jag hör hästarna gnägga och lufsa omkring i sina boxar. När jag inne i manegen hör ljudet av hovar som dundrar mot marken. Sluter jag ögonen nu så kan jag höra alla ljuden, känna alla dofterna. Mmm.

Jag blir så lugn och avslappnad när jag står och borstar ”min” fina häst. Känner att han slappnar av precis som jag. Känner hans mjuka päls, ler när han förstår att det faktiskt är skönt att bli kliad i huvudet.

Jag blir så glad när jag känner att han jobbar under mig och vi skapar en rytm tillsammans under ridpasset. När han flyger över hindren och jag bara följer med och litar på honom. Känslan när vi rider skänkelvikning längs hörnlinjen och den bara sitter klockrent. Det är underbart.

Och känslan att se hur belåten han ser ut när han fått sitt förtjänta kvällshö. Det är underbart mysigt ❤

 

Kommentera

