Powerwalk i härligt höstväder!

Avkoppling, Saker jag gillar, Träning & hälsa

Egentligen var jag för trött för att träna – dagen har gått i ett. Men så var det så fint väder. Och någonstans så var det ett samvete som sa att jag skulle må mycket bättre om jag snörade på mig skorna och tog mig ut. Och så rätt det hade, det där samvetet, för det var helt underbart härligt!

I tajts, tre lager tröjor, mössa och löparskor och med musik i öronen knatade jag runt 6,2 km i bra tempo. Så där bra tempo så låren nästan bränner och benhinnorna gör lite (med betoning på just lite) ont.

Nu är det höst i Pålsjö.

Tidigare idag var det städdag i vår förening och mitt mission blev att rengöra tvättstugan grundligt. Jag inbillar mig att den aldrig varit så fin som nu! Trevlig grannar träffade vi också, som vi aldrig sett innan, och vi avslutade med gulaschsoppa tillsammans i föreningslokalen. Riktigt höstigt och riktigt gott.

Ikväll väntar en bit oxfilé, kanske ett glas rödvin och sen ska min fina kille och jag gå på bio. Jag har bestämt för att idag ska jag försöka att inte somna när filmen är som mest spännande 😉

Trevlig kväll på er!

Kommentera

