Vinterdäck – check!

Allmänt, Avkoppling, Saker jag gillar

Idag var det däckbytardag. På bilen alltså. Min vita ”Isbjörn” (bilens smeknamn) fick nya vintertassar ;-)Efter 1h och 40 minuter i Preem’s Gör-det-själv-hall så blev Isbjörnen oerhört glänsande och fin och säkert stolt över sina nya däck.

Från det att jag vaknade och fram tills nu så har det inte varit riktigt min dag. Ni vet, lite småsaker som bara går fel och så är man så där lite lagom lättirriterad från början. Så jag hoppas att bilen verkligen tycker om sina nya däck. För det gör inte mina tår på högerfoten efter att jag tappade ett däck på dem. Aj, aj, aj. Det var bara en av saker som gått fel idag. Men nu väntar lunch och lite ny energi så får vi säkert bukt med det också 🙂

Efter däckbytarsessionen åkte vi och handlade på Maxi. För 433 kronor så fixar vi en hel veckas middagar (söndag till torsdag) inklusive matlådor till dagen efter för oss båda. Hur bra som helst! Hur gör ni andra? Veckohandlar ni? Planerar veckans mat lika frenetiskt som vi?

I eftermiddag ska vi kolla på en ny tv. Jag har liksom gått på någon sorts övertalningskampanj som pågått under några veckor. Och någonstans i mitt inre har jag nu även börjat att inse att ja, vår tv är faktiskt lite liten. Platt och fin och modern och så, men lite liten i tum. Jag vet ju inte om jag kommit till denna insikten av mig själv efter ett tag eller om jag egentligen bara fallit pladask för sambons enorma övertygelse om att allt kommer bli så mycket finare med en större tv… 😉

Så som motprestation till tv-tittandet ska vi gå en sväng på IKEA, hehe.

2 reaktioner på ”Vinterdäck – check!

    1. Hihi, nej det förstår jag att det inte räcker till fyra hungriga grabbar…! Här är vi bara två så då går det 🙂

Kommentera

