Pysselsöndag

Inredning, Pyssel, Saker jag gillar

Igår eftermiddag var det lite sådär höstruggigt i Skåne tycker jag. Solen sken lite granna men när klockan närmade sig fem så kändes det verkligen höstigt. Så vad passar då bättre än att sätta sig och pyssla lite? 🙂

En adventssljusstake blev första pysslet – jag tycker att den blev stilren och snygg! Och det tog sisådär fem minuter att göra den. Sånt pyssel gillar jag!

  • Avlång svart keramikbricka, IKEA
  • Vita blockljus, IKEA
  • Siffror 1-4, Village
  • Vitt presentband att knyta runtom
  • Sen ska jag hitta något att dekorera med på brickan också – mossa, stenar eller glaspärlor kanske?

Jag gillar julsaker, men vill gärna att de ska vara stilrena och det får absolut inte bli för mycket Jul! Någon julstjärna, en adventsljusstake i fönstret, några moderna tomater här och var. Sen brukar det räcka tycker jag.

 

Egen adventsljusstake

 

Nästa pyssel är väl inte så pyssligt egentligen, men sambon satte upp en nyinköpt ljusslinga från Clas Ohlson på balkongen. Vi virade den runt balkongräcket och har timer på så att den lyser på kvällarna. Det kanske är lite tidigt att sätta upp den redan men vafasen! Den ger fint och mysigt ljus och lättar upp höstmörkret lite så varför inte? 🙂 Bilden jag tog med mobilen nedan gör sig inte riktigt rättvisa. Det är ändå finare 😉

Ljusslingeinklätt balkongräcke

 
 Tredje pysslet kommer det bild på i nästa inlägg. Det var de där bokstäverna jag köpte för några veckor sedan som nu fått lite målarfärg på sig och som ska placeras ut i fönsterkarmen i sovrummet.
Kommentera

