Tidig stallmorgon

Avkoppling, Saker jag gillar, Träning & hälsa, Vardagsbestyr

Idag blev det en tidig stallmorgon. Snart är det julshow och till den måste vi öva. Jag och en annan tjej ansvarar för kadriljen. Ett gäng med tjejer ska rida hoppkadrilj (mitt huvudansvar) och sen ska jag själv tillsammans med 11 andra ryttare rida vanlig dressyrkadrilj.

Det var liiite svårt att stiga upp ur sängen strax innan åtta idag. Söndag morgon, nyvaken pojkvän i sängen, varmt, mjukt täcke… Men jag fick ju masa mig upp. Efter att jag tvättat mig kikade jag in i sovrummet – min sambo hade då satt på tv:n, flyttat över på min sida av sängen, gosat in sig något alldeles och bullrat upp med lite kuddar. Åh, då ville jag bara hoppa ner och somna om ❤ Men stallkläderna åkte på och jag satte mig i bilen.

Jag fick skrapa rutorna, det var en kall och fin morgon.

Så här vackert var det ute när jag körde till stallet vid halv nio.

Och när jag kom till stallet och det fortfarande var sådär kyligt och friskt ute och hästarna välkomnade mig – ja, då smälter man liksom. Och tänker inte på det där varma täcket i sängen. Utan då handlar det mer om att hålla händer och fötter ovanför fryspunkten. Det är så härligt att man då inte tycker det är alls jobbigt utan bara jätteroligt och helt plötsligt känns det väldigt avlägset att det var segt att gå upp tidigt… Tänk så det kan vara!

Välkomnande hästar!

Kadriljövningen gick för övrigt bra och alla var jätteduktiga! Nya tag igen nästa söndagmorgon. Undra om jag är lika trött då? 😉

2 reaktioner på ”Tidig stallmorgon

  1. Hästar – då lystrar jag. =D Har fem stycken hemma så och två dräktiga. Det är jag och Bloggmillan som har häst och Kärringen mot strömmen. Ja här på bloggen alltså.

    Kul med kadrilj. Det var inte igår kan jag säga som man red nån kadrilj.

    1. Visst är det underbart med hästar? Ger så mycket tillbaka och för mig är det total avkoppling att vara i stallet. Har dock inga egna utan får nöja mig med ridskolans 🙂 Ska kolla in era bloggar.

Kommentera

