Blodpudding-nostalgi

Avkoppling, Frustration, Jobb, Saker jag gillar, Stress, Träning & hälsa

Idag blev det nästan lite nostalgi på lunchen. Det serverades blodpudding! Jag kan inte ens komma ihåg sist jag åt det. Så det vara jag ju bara tvungen att ta. Och massa bacon och lingonsylt till det. Yummie!

Blodpudding är väl en sån maträtt som man antingen hatar eller älskar. Precis som ärtsoppa. Och som lutfisk.

Blodpudding-nostalgi

För övrigt har det varit en lugn dag men ändå stressig. Jag har varit på en workshop/föreläsning hela dagen. Det som stressar då är ju mejlskörden som inte hanteras av sig själv. Och när workshopen var slut så hade jag debriefing av den med chefen och en kollega. Helt plötsligt var klockan tio i sju och jag var sen till stallet. Snabbt iväg och köra dit. Jag hann inte heller äta någon middag. Ville inte få ont i magen av att på stående fot trycka i mig en fransk hotdog på Statoil, så jag hoppade över den helt enkelt. När jag kom hem intog jag alldeles för mycket yoghurt för att stilla min knorrande mage.

Ridningen gick för övrigt superbra! Red en annan häst idag som är lite yngre och lite roligare än den gamle gubben jag vanligtvis rider (no offence!). Hoppade låga hinder och gjorde en rolig övning med snäva svängar, galoppombyte och krumelurer 🙂 Kul när man måste tänka lite när man rider för att komma igenom övningen tycker jag. Då skärper man sig när det gäller.

3 reaktioner på ”Blodpudding-nostalgi

  1. Blodpudding finns inte i Danmark, så när vi åker över till sverige passar jag på att handla det, för det ÄR gott:-)

    1. Ja, det ÄR faktiskt gott! Intressant att det inte finns i Danmark… Men blodpudding kanske är väldigt svenskt? Inte tänkt på det innan.

Kommentera

