Tandblekning med zoom-metoden

Saker jag gillar

Idag har jag blekt mina tänder hos tandläkaren. Innan har jag testat såna där skenor som man ska forma själv hemma och sitta i soffan och dregla i hopp om att tänderna blir lite ljusare, men det funkade inte alls på mig. Skulle man sitta i 40 minuter, så klarade jag max 15.

Och resultatet? Jag är jättenöjd! Jag hade inga jättestora missfärgningar utan lite granna av kaffe, thé, rödvin etc. Mina tänderna blev mycket jämnare i färgen och några nyanser ljusare.

Totalt sett tog det 2 h hos tandläkaren. Man fick sitta med en stor skena i munnen som spärrade upp käken, och sen så lade tandläkaren en skyddande gel på tandköttet och penslade sedan på blekningsgel på tänderna. Sen fick man ett par glasögon som skyddade mot lampan, som sen lystes på tänderna. Efter femton minuter så penslade hon på ny gel och tände lampan igen. Totalt blev det 4 x 15 min med blekning.

Och som sagt, jag blev jättenöjd! Biverkningarna är verkligen minimala. Jag har haft lite isningar idag och det är helt normalt, och går över inom några dagar.

Tyvärr har jag inga bra före och efter-bilder. Det är svårt att fota nära på sina tänder, speciellt om man ska fota själv. Och det blir inga jättesmickrande foton.

Vill ni läsa mer om zoom-metoden för tandblekning, så finns det här: http://www.tandblekning.se/sv/sida/om-blekning-med-zoom

4 reaktioner på ”Tandblekning med zoom-metoden

    1. @Köpenhamnsmorsan: jag tog ju bilder före och efter, men före-bilderna blev i dåligt ljus med mobilkamera så ser inte så bra. Ska se om jag kan få upp en efter-bild. Skulle såklart bett tandläkaren ta bilder på mig där när jag låg i stolen med käken uppspänd, hihi 😉

    1. @curlingmamman: bra att det funkar för dig! min skena blev inte bra och jag skulle ha den på kvällen t.ex. och inte natten, så jag tröttnade. Men funkar det så är det ju både bra och billigare. Ha en fin lördagskväll, kram!

Kommentera

