Lucka 6: Berätta om bloggarna du läser

Julkalender, Vardagsbestyr

Det är så typiskt mig att då och då sitta och slösurfa mellan olika bloggar och så när jag hittar någon bra, så glömmer jag att bokmärka den! Så hittar jag inte tillbaka, vilket är väldigt synd och oerhört frustrerande! Igår googlade jag efter en blogg jättelänge, men har inte hittat dit ännu… Jakten på diamanten fortsätter…

När jag började läsa bloggar för några år sedan så var det enbart modebloggar jag läste, som Engla, Käthes modeblogg och Cecilia Blankens och så vidare. Och jag läser dem fortfarande. Men jag har hittat några till efter det.

Det som är intressant är att många bloggare som jag börjat läsa har fått barn och bloggen har liksom tagit en annan inriktning, vilket kanske är förståeligt. Hade jag hittat till deras blogg när de redan hade barn så hade den nog inte varit lika intressant för mig tror jag, men de modebloggare jag läser och som har barn blandar fortfarande in lite mode så då är jag nöjd 😉 Och det är inte det att jag bojkottar bloggar som handlar om barn, inte alls – jag älskar barn och vill själv ha barn – men jag är liiiiite allergisk mot bloggar som bara handlar om ens barn.

Bloggar som jag inte läser är bloggar i dagboksform, utan innehåll. Här är ett exempel:  ”Idag åt jag och barnen fiskbullar till middag. Gubben kom hem klockan fem och då åkte han till ByggMax medan jag tog med barnen till mormor. Lille Kalle fick sin första tand idag”. Intressant för släkten, men helt ointressant för mig.

Jag gillar bloggar som uppdaterar ofta (såklart), som handlar om lite mode, lite vardag, lite skönhet, lite karriär, lite barn, lite hundar, lite kärlek och lite shopping.

Från och med nu ska jag bli bättre på att bokmärka bloggar, för det finns så många bra därute som man inte vet om! Så om ni kikar in här och tycker att ni har en jättebra blogg (man får tycka det) så skriv en kommentar så kikar jag in hos dig 🙂 Alltid kul med ny inspiration.

Kommentera

