Lucka 11: Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut

Allmänt, Julkalender, Kärlek<3

För femton år sen eller så, så trodde jag att jag vid ca trettio skulle vara gift, ha två barn, bo i villa och ha ett framgångsrikt jobb.

Nu när jag är där så har jag inte riktigt kommit dit, men en god bit på vägen. Sambo, lägenhet, drömmar om katt och ett bra jobb är alldeles perfekt just nu.

I framtiden vill jag ha just det där – hus, barn, katt. Kanske hund.

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha för typ av hus. Antingen en halvrisig, men helt underbart 20-tals villa, som vi renoverar till toppskick men som har sån där härlig gammaldags charm. Eller så vill jag bygga ett helt nytt hus, i modern stil med öppen planlösning och fina ljusinsläpp. Får suga på den karamellen ett tag till… Klart är i alla fall att jag vill ha ett hus 😉

Sen vill jag ha barn också, två stycken tror jag blir lagom. Snälla och söta ska de såklart vara. Och sådär lagom många år emellan så de kan leka ihop men samtidigt bli egna individer.

Och så är det det där med kissekatt. En helig birma vill jag ha, men först ska jag och min pojkvän allergitesta oss, för jag har visat lite tendenser även fast jag är uppvuxen med djur sen tidigare. En liten ulltott till kissekatt som gosar upp sig i knäet i soffan och somnar i ens famn i sängen… ååhh!

Och så karriären. Den ska man också få in någonstans. Och den ska inte ta slut för att jag skulle få barn eller flytta till hus eller skaffa katt. Nej, jag vill fortsätta klättra lite till. Lite mera ansvar, ännu mer spännande uppgifter, behålla den där wow-vad-jobbet-är-roligt-känslan. Det är viktigt tycker jag.

Det skulle vara mysigt att gifta sig på en paradisö, bara jag och min pojkvän och en milslång sandstrand och turkost vatten. Rita hjärtan i sanden. Lova varandra evig kärlek. Och sen ha en stor fest när man kommer hem.

Jag drömmer om att resa mera. Till platser jag ännu inte sett, till storstäder över en weekend, till paradisöar för att andas ut, på äventyrsresor till spännande resmål.

Men framför allt så drömmer jag och att vara frisk och att mina nära och kära får vara friska. Då och då påminns man om att det inte är en självklarhet att det är så.

Och det viktigaste av allt tror jag är att tillåta sig själv att drömma.

 

Kommentera

