Lucka 10: Berätta om vad som finns i din väska

Julkalender, Uncategorized, Vardagsbestyr

Den här väskan köpte jag under en jobbresa till Paris 2008. Min kollega köpte också en Longchamp, i en ny färg än vad hon redan hade. Hennes gamla började bli liiite sliten nu, efter att de hängt ihop i 10 år. Jag tror jag betalade runt 700 kr för den och tyckte egentligen det var lite mycket för en ”påse”; det kändes inte som en riktig väska. Men gud vad mycket jag har använt den! Den passar till allt, är lätt, rymmer hur mycket som helst (nästan lite för mycket, för eftersom det bara är ett stort fack så är det lite svårt att hitta i den ibland ;)) och är en trogen följeslagare som kommer hålla många år till.

Min Longchamp-väska håller för allt 🙂

Här är dagens väsk-innehåll:

  • Liten necessär (inköpt i Hong Kong) innehållandes alla förnödenheter; alvedon, tamponger, läppglans, trosskydd, skavsårsplåster, novalucol…
  • Liten hårborste.
  • Passerkort till jobbet.
  • Mobiltelefon i fodral (den är repig som den är)
  • Rabattkuponger till diverse butiker (som jag oftast glömmer använda fast de ligger i väskan!)
  • Plånbok.
  • Tumvantar.

    Vantarna är inte jättevarma, men väldigt söta tycker jag 🙂

  • Nycklar.
  • En liten påse med knappar till ett plagg jag inte kommer ihåg.
  • 2 st pennor.
  • Headset (med platt sladd, så det inte trasslar).
  • Kvitto från Mango på nyinköpt klänning.

 

Kommentera

