Lucka 22: Berätta om något som du är beroende av

Frustration, Julkalender, Måsten

Jag är smått beroende av Idomin läppbalsam. Det måste vara just läppbalsamet, med sned öppning och smalt hål där salvan kommer ut – inte bara vanliga salvan. Tycker att det ger mina läppar en fin ljusrosa färg och så blir de fantastiskt mjuka också. Finns i alla mina necessärer och i handväskan såklart.

Idomin läppbalsam (bild lånad från Cederroth.se)

Jag har varit beroende av näsdroppar, men där fick jag gå på min egna avvänjning ett tag och sen löste sig det 🙂

Jag är nog beroende av att snooza på morgonen också, måste jag villigt erkänna. Sängen är ju så fantastiskt varm och skön! Jag bara måååste ligga kvar och gosa en stund… 😉

Måste nog inse att jag är surfberoende också, så mycket tid som spenderas framför datorn varje kväll… ett beroende som jag borde dra ner på lite granna vid närmare eftertanke. Men det är ju svårt när det finns så många bra bloggar att läsa!

Ett väldigt dåligt beroende jag har är att bita på mina fingrar… ja, precis, ”fingrar” och inte ”naglar”. Mina naglar är hur fina som helst, men många nagelband är helt sönderbitna. När jag är lite rastlös sitter jag och biter. På telefonkonferenser är det ett enormt beroende. Då sitter man ju bara och lyssnar och har inget att sysselsätta sig med. Då sitter jag och biter sönder nagelband. Det har gått så långt att chefen spänner ögonen i mig och slår till mig på fingrarna och säger att jag måste sluta bita… 😉

2 reaktioner på ”Lucka 22: Berätta om något som du är beroende av

Kommentera

