Telefonkonferens + toalettbesök = ?

Jobb, Utmaning

Nu på förmiddagen har jag haft telefonkonferens med London samt kollegorna i Lund. Funkar hur smidigt som helst över Skype. Jag intog favoritpositionen på divandelen i soffan, snodde en fleecefilt kring benen och hämtade laptopunderlägget. Och så klarade jag mig i sisådär fyrtiofem minuter.

Liggläge

Sen så kan jag inte hålla mig längre. Är så kissnödig så jag tror jag kommer sprängas (drack en kopp kaffe precis innan de ringde, inte så smart).

Så jag drar datorn så långt den räcker för sladden (såklart är den ju dåligt laddad och behöver power) mot badrummet. Jag hör min chef hålla monolog – det kan hålla i sig rätt länge. Men det kan också närsomhelst komma en fråga som man bör svara på. Jag knäpper upp byxorna, förbereder snabbtoabesöket liksom.

Sen höjer jag volymen till max, så jag fortfarande hör min chef prata, sen så trycker jag på Mute (så jag besparar de andra ljuden från toaletten). Och sen snabbkissar jag.

Och sen så springer jag och trycker bort Mute igen och precis då hör jag min chef fråga:

”Does anyone have any comments on this?” Phiewww.

”Yes, I have a comment…”, svarar jag och det är ingen som vet att jag just telefonkonfererat och gått på toaletten samtidigt! Så kan det gå när man jobbar hemifrån.

En reaktion på ”Telefonkonferens + toalettbesök = ?

Kommentera

