Fruuuuuseeeen

Hästar & ridning, Vardagsbestyr

Idag när det var typ som kallast den här vintern så skulle jag ju såklart ha strumpbyxor och kjol på mig. Hade möten med externt folk under eftermiddagen och imorse kände jag inte för kavaj utan då fick det bli tajt knälång kjol och svart blus med volanger istället. Jättefint, men som sagt, lite kallt. I alla fall utomhus.

Jobbade länge idag, har man mycket möten så får mejlen tas om hand efteråt. Jag var sen imorse så fick parkering lååångt bort. När jag kom till bilen så kände jag typ inte mina lår, fingrar eller tår. På något sätt lyckades jag i alla fall skrapa rutorna.

Och så åkte jag till mitt gamla stall, av alla ställen. Jag hade ett ärende ditt och tänkte att jag passar på ikväll när sambon ändå blir sen. Så jag åkte till stallet, i kjol och kalla strumpbyxor. Finns det något kallare än ett stall liksom? Tror inte det. Det tog längre tid än vad jag trodde – det var ju så många härliga gamla bekantskaper jag ville prata med! Efter ett tag så kände jag inte benen igen, fingrarna var stelfrusna och tårna, ja, de fanns någonstans där i pälsen i skorna.

Lagom i Helsingborg, efter att spenderat fyrtiofem minuter i bilen med högsta värme (och rumpvärme) på så var jag någorlunda tinad.

Väl hemma klädde jag snabbt om till myskläder; dubbla mysbyxor och tjock fleecetröja. Och fårskinnstofflorna på fötterna. Sen dess har jag befunnit mig i soffläge – surfat klänningar och druckit thé. Tänk vad mysigt det är att komma in i värmen efter att man varit ute och frusit!

En varm kopp te

Mysbelysning

Soffläge är det bästa läget

Ha en fin onsdag!
Hälsar en som nu är liiiite varmare 🙂

Kommentera

