Vagabond

Avkoppling, Saker jag gillar, Vardagsbestyr

Lördagskvällen spenderas med vänner, pubmat och spelkväll.

Vårt kök behövde lämnas i fred lite, eftersom vi precis slipat och oljat in köksbänken, så det blev pubmat på stan istället. Smarrig hamburgare och ett glas vin, yummie!

Vi gick sen hem till oss och valde mellan spel och film – det blev spel, vilket iaf vi tjejer tyckte var det bästa valet 😉 I julklapp fick vi ett nytt spel – ”Vagabond” – och det skulle såklart testas.

Det trista med nya spel är att alldeles för mycket tid spenderas på att läsa regler och försöka förstå… Suck. Det tar tid, skapar ointresse och smågnabb. Men ganska snart förstod vi ändå vad man skulle göra. Ens personligheter kommer fram väldigt bra när man spelar spel tycker jag. Min pojkvän visade ganska tydligt med hela sitt kroppsspråk att det här med att spela spel är inte riktigt hans grej. Försökte skynda på spelet och var lite lagom intresserad. Men sen när han fick poäng så kom den lilla ekonomen fram i honom och då blev han jätteglad och tyckte det var väldigt roligt när man fick räkna lite 🙂 Och så hade vi en kille som jag märkte inte gillade att ligga efter, få lite poäng eller allra värst – råka förlora! På slutet konstaterades det att jag kom sist, och då pustade han ut att det var ju skönt att jag inte kom sist! Hihi. Och då var spelet helt plötsligt kul 🙂

Sistaplatsen satt fint tycker jag.  Jag tycker det är helt okej förlora. Jag tyckte dessutom att det gick ganska bra, trots förlusten! Det gäller att se allt positivt 😉

Kaffe, lösgodis och "Vagabond"

Shit vad svårt det var med flaggor!

Kommentera

