Borta bra, hemma bäst!

Allmänt, Resa

Ligger helt utslagen i soffan med melodifestivalen i bakgrunden. Kan inte urskilja vad som är bra och vad som är dåligt. Jag är så trött. Jag är så jetlaggad.

När jag är ute och reser så är sömnen min värsta fiende. Jag sover så himla dåligt borta. Och lägg på några timmars tidsskillnad på det, så är jag däckad. Det är så synd att sömnen ska påverka mina resor så mycket och hindra mig från att njuta av dem fullt ut.

Med tiden har jag dock lärt mig acceptera att jag har problem att sova – jag tar fram en bok, ett korsord, sätter på tvn eller gör något annat för att distrahera mig lite. Tidigare så låg jag på helspänn och bara funderade under täcket, och blev mer och mer stressad för att jag inte kunde sova. Nu försöker jag acceptera faktum – ok, jag kan inte sova. Då gör jag något annat så jag blir trött. Och jag kommer vara trött imorgon, det är också ett faktum. Det har gjort det lite lättare i alla fall.

Soffläge med Melodifestivalen på i bakgrunden...

Ja, det här inlägget skrev jag ju igår, fast det ploppade inte upp förrän idag. Så kan det gå ibland.

Kommentera

