Idag ogillar jag starkt…

Frustration, Jobb, Utmaning

… att pendla till jobbet.

Sträckan som vanligtvis tar 45 minuter, tog idag 1 h och 25 minuter. Känslorna avlöste varandra i bilen; frustration, stress, irritation, hopplöshet…

Det var snorhalt ute, jag håller med alla bilister som tog det extra försiktigt. Bara det att motorvägen var helt ren och inte hal alls. När jag körde av den (för att det var kö) och in på mindre vägar (tillsammans med alla andra) så kände jag av halkan.

Sista 500 m innan jag var framme vid jobbet stod det typ helt still. Sträckan tog mer än 20 minuter. Jag tänkte att ´nu ställer jag bilen här på vägen och går till jobbet´. Så får någon annan ta hand om min bil, för jag orkar inte köa längre.

Såklart kunde jag inte göra det även om det var lockande. Imorgon ska jag försöka åka ännu en kvart tidigare för att undvika värsta trafiken.

Idag var bara en sån dag.

Kommentera

