Händelserik helg

Allmänt, Avkoppling, Vardagsbestyr

En händelserik helg so far – men knappt en endaste bild.

Igår kom mina föräldrar på besök vid tolvtiden. På förmiddagen regnade det och vi tänkte att nej, då kommer vi inte kunna promenera och ha det mysigt på stan! Men så började det spricka upp så vi åkte ner på stan och gick och åt lunch på Café Annorledes. Häftig inredning och goda matpajer (med rejält salladsberg för två grönsaksfreak) som dessutom var riktigt prisvärt! Dit kommer vi gå fler gånger.

Efter lite shopping på stan så blev iaf männen (min pappa och pojkvän) väldigt trötta (mamma sa att min pappa hade inte sett så många affärer det senaste året ;-)) så då åkte vi hem och tog en powernap. Till middag svängde vi ihop hemmagjorda hamburgare & klyftpotatisar innan vi gick på 19-bion och såg ”Nobels testamente”. Vi hann hem och såg omröstningen i melodifestivalen och åt glass med hallonsås och drack kaffe (Loreen var rätt vinnare tycker jag!).

Idag gick vi en promenad i superhärligt väder nere i hamnen. Sedan åkte vi ut till Höganäs och tog en tur på outleten där. Jag köpte två tröjor och pappa en sekatör – dagens storshopping.

På parkeringen vinkade vi hejdå och mina föräldrar styrde kosan arton mil norrut.

Nu har vi tvättat min bil så den glänser mest av alla ute på gatan (välbehövligt ska jag säga).

Hm, har vi hunnit något mer? Nej, tror inte det. Men snart är det dags för tvättstugan och jag måste börja packa inför torsdagens skidresa, då kvällarna i veckan är uppbokade.

Vissa helger bara flyger förbi och helt plötsligt är det söndag kväll och man sitter där igen, nydsuchad i mjukisdress och väntar på att klockan ska bli 22 så man kan gå och lägga sig och ta tag i en ny vecka… 🙂

2 reaktioner på ”Händelserik helg

  1. Wow, vilken härlig helg och vad mumsig middagen ovan ser ut! 🙂

    Vad hurtiga ni är med powerwalk-morgon! Låter som en god idé jag mycket väl kan tänkas kopiera! Önskar även dig en härlig vecka! Skönt med skidsemester snart, där måste jag säga att jag avundas dig lite! 😉 Nu ska här skrivas redovisningar efter en småseg morgon, men – solen skiner! Jobba inte ihjäl dig!!!

    1. Tack så mycket!
      Ja, måste verkligen komma igång med powerwalksmornar igen. Lycka till med att skriva redovisning – inte det roligaste, men skønt nær det ær klart! ha det bra 🙂

Kommentera

