Vuxenpoäng

Mat, Saker jag gillar, Vardagsbestyr

Det är alltså vuxenpoäng om man firar någon annan högtid än nyår hemma hos sig tycker jag. Nyår har vi avklarat, så nu tänkte vi att påsken kan vara en smidig högtid att börja med. Lite lagom mycket sådär. Innan man hoppar på julen direkt menar jag 😉

Om en och en halvtimma kommer mamma och pappa, som passerar förbi här på vägen hemåt från vänner. Vi kommer bjuda på hemmagjorda köttbullar, sill, gravad lax, matjestårta, surdegsknäcke, brieost, körsbärstomater, potatis och ägghalvor med räkor och rom… Är det något annat man behöver på påsk-buffé-bordet?! Lamm har vi aldrig ätit i min familj. Jag tror vi blir mätta på det.

Till efterrätt svängde jag ihop den här enkla Pinocchio-tårtan, som jag hittade på Pernilla Wahlgrens blogg. Och så kaffe till det!

Bildbevis kommer!

Kommentera

