Positivt… och negativt

Uncategorized

3 bra saker med tisdagen den 10 April:

  • Min mage kurrade i 45 minuter hem på motorvägen. När jag sen kommer hem har min underbare sambo spagetti carbonara färdig och det är bara att slå sig ner – lycka!
  • Jag hade en väldigt bra intervju till mitt exjobb. Superbra svar fick jag som jag bara längtar till att gräva ner mig i (nästan iaf).
  • Jag har bestämt mig för att köpa en designerväska när mitt exjobb är färdigt. När jag bestämt mig funderar jag på att skriva ut en bild och sätta ovanför datorn, som en morot. Snart så, snart… Frågan är bara vilken?! Det finns så många snygga. Och jag har aldrig ägt en dyr, fin väska och vill inte göra ett felköp…

Man ska ju tänka positivt, och då inte tänka på de mindre bra sakerna. Men ibland måste man få dem ur sig. Jag har kommit på att ett väldigt bra sätt är att sitta och prata högt för sig själv i bilen på väg hem. Superbra, för ingen hör en. Man kan snacka hur mycket skit som helst och ingen lyssnar. Och man uttalar ord och säger saker som får en att tänka till. Som idag var jag lite lätt (host) irriterad på en kollega och har varit så under en tid. Då pratade jag högt för mig själv, som om jag pratade till henne. Jag kände att jag fick ur mig negativ energi och enda nackdelen är att nån kan tro att jag är schizofren som pratar för mig själv, men i bilköer och sånt så kan man ju alltid låtsas prata i ett headset 😉 Det här hjälper i alla fall för mig att rensa bort negativa tankar för tillfället.

En kopp thé är positivt!

 

Kommentera

