Spy på uppsats & huvudvärk

Exjobb, Frustration

Jag måste bara spy på uppsatsen lite. Efter fem dagar i rad med typ enbart matpauser så är jag helt slut. Jag är så trött på texten jag skriver. Är trött på Word, är trött på fotnoter, är trött på att få ont i armarna för att jag skriver för mycket. Är trött på att inte kunna få åka med sambon på utflykt i bilen och köpa glass och njuta av en ledig dag. Jag är trött på allt pappersstök och jag är trött på att citera texter ur böcker.

Jag undrar vad uppsatsskrivande egentligen handlar om. Vem som kan ordbajsa mest och få det att låta fint? Just nu känns det så, men säg inte det till min handledare.

Som sagt, jag var tvungen att spy lite på uppsatsen. Huvudvärk har den gett mig också, men det hoppas jag en kopp kaffe kan råda bot på.

Min pojkvän är på bio med några kompisar. Jag fick följa med och äta middag på stan innan. Skönt att komma ut och se lite folk, även om det inte direkt var överbefolkat på stan. Kul att använda lite mascara för första gången på fem dagar och kliva ur mjukisbyxorna. Vi åt oxfilé på toast med pommes, riktig pubmat och riktigt gott. Till det lyxade jag med en Strongbow – engelsk cider när den är som bäst. Sen åkte de på bio och jag spenderar nu som sagt kvällen med en kopp kaffe och min ovän uppsatsen.

Wish me luck!

4 reaktioner på ”Spy på uppsats & huvudvärk

    1. Ja, det är tufft. Tur att det går att ta kaffepaus ute och få in en promenad här och där i friska luften för att rensa tankarna. Tack för medlidandet! 😉

  1. Åh när du skriver så då minns jag varför jag avskydde att plugga ibland 🙂 Nu i efterhand undrar jag var pluggåren tog vägen och vad fasen lärde jag mig haha! Lycka till och tack för kommentaren, nu är jag uppe ur sängen i alla fall.

Kommentera

