Mulet regnväder & dagliga rutiner

Allmänt, Avkoppling, Exjobb, Mat, Vardagsbestyr

Jag ska inte säga att jag personligen klagar på det trista vädret, när jag nu sitter inne och skriver i min lilla grotta. Men jag tycker synd om er andra som inte får fin-fint majväder! Utanför fönstret är det mulet och grått och snart kommer nog regnet. Jag har passat på att tända lite ljus för mysbelysning och snart är en kopp kaffe klar. På något sätt är det mysigt att vara hemma också. Dagarna går på något vis och man får in sina rutiner – morgonmacka och kaffe vid kvart i tio. Lunch vid ett (intas framför tvn framför någon dålig repris). Kaffe (och kanske en hembakad muffins från frysen) vid tre-tiden. Däremellan är det skriva, skriva, pausa, skriva.

Och jag kom precis på – att idag är det ju fredag! 🙂 Lovely! Vi är inte såna som har tacos varje fredag, men ikväll ska vi faktiskt ha det. Ska bli mysigt med fredagsmys! Vad ska ni hitta på en fredag som denna?

Kram på er!

Kommentera

