Webshopping & lämna tillbaka kläder på Zara

Allmänt, Mode

Tidigare i veckan shoppade jag två toppar på nyöppnade Zara på Väla. Jag brukar gilla Zara (förutom att de har konstiga storlekar!) men jag fick lämna tillbaka båda topparna, för att de passade inte till den looken jag trodde att de skulle passa. Så de fick åka tillbaka. Men det var inte det lättaste. Man har ju hört lite att Zara är väldigt hierarkist och att arbetsmiljön för de anställda inte är den bästa. Nu när jag skulle göra ett vanligt återköp så synades först grejorna in i minsta detalj. Fine – det finns säkert många som lämnar tillbaka och ändå har använt prylarna. Sen sa tjejen i kassan att jag skulle vänta, en kollega skulle bekräfta återköpet. What?! I vilken annan butik händer det liksom? Då köper man tillbaka grejorna och så är det klart. Nu fick jag stå åt sidan och tjejen i kassan tog kunder emellan medan hon två ggr påkallade sin kollegas uppmärksamhet i högtalarsystemet. Det var sen chefen som kom, insåg jag. Hon sa inte ett ljud, granskade mina kläder, höll pennan över kvittot och tvekade vad hon skulle skriva, strök sen mina två plagg på kvittot och gick därifrån. Och jag kunde stoppa i mitt kort och få pengarna tillbaka. I vilken annan butik som helst så sköts detta av vilken personal som helst, som har förtroende att göra det. Men inte på Zara. Jag blev faktiskt lite lack på alltihopa och särskilt väntetiden då jag stod och hängde vid kassan.

Så det blev webbshopping istället. Tre toppar från VILA till sommarfester och AW´s  (inte för att jag gör det varje vecka, men i alla fall) 🙂 Den översta kommer invigas till slitna jeans och svart kavaj på en leverantörs sommarfest nästnästa vecka! (jag är inne i nån period nu att färgade eller slitna jeans passar till allt… :))

Bild från bestseller.com

Bild från bestseller.com

Bild från bestseller.com

 

2 reaktioner på ”Webshopping & lämna tillbaka kläder på Zara

  1. Snygga toppar, måste surfa in och kika på den sidan! 🙂 Tack för tipset om tid… Det är en vara jag lider brist på redan nu. Enorm press – men 28 maj ska det vara klart och inskickat. Om jag har att göra…? Men som du skriver, vad ska man sedan göra med all LEDIG tid?! Att faktiskt kunna ta en sovmorgon utan att känna att man borde göra nåt annat… Pratade med min sambo om just det idag. Skönt att få göra vad man vill sen! LÄNGTAR! 🙂

    1. Den lediga tiden kommer nog snabbt fyllas med roliga saker efter ett tag tror jag! Att skriva uppsats är nog den största mentala påfrestningen jag gjort alltså, pressen som du säger är jättestor. Men snart så har vi både sovmornar och kan umgås med våra sambor och göra roliga saker på helgerna 🙂

Kommentera

