Lunch på stan & kaffebryggarinköp

Allmänt, Avkoppling, Jobb, Uncategorized

Idag lyxade vi tjejer på avdelningen till det och åkte ner på stan i det fina vädret och lyxlunchade – såå nice! Klostergatan i Lund har underbart god mat. Vi fastnar annars på i lunchrestaurangen på jobbet i en extremt stimmig och stressig miljö så att komma ner på stan och äta i lugn och ro och njuta av god (are) mat är verkligen lyx! Vi köpte också presenter till vår kollega som fått barn – oj, vad fina barnsaker det finns! Om jag hade barn så skulle jag definitivt bli storkund på Polarn & Pyret, haha!

Sallad med färskpotatis och färska räkor 🙂

Och så en pralin på det!

F var på jobbmiddag ikväll och jag hade inga planer. Förutom att köpa en ny kaffebryggare, som jag också gjorde. Blev en fin från ElGiganten.

Vad hände med den gamla kaffebryggaren, kanske ni undrar?! Jo, det ska jag berätta. I söndags kväll bryggde jag kaffe. Stängde av bryggaren. Var en skvätt var i kannan som jag sparade till igår morse, tänkte jag skulle hinna värma en kopp i micron på morgonen. Men det hann jag ju inte. Så där stod kaffet. Och någon av oss måste kommit åt kaffebryggarknappen med antingen smörpaket, ostkupa eller nåt annat. För när jag kom hem till lägenheten igår em så luktade det lite (väldigt lite faktiskt) bränt. Och jag ser att bryggaren står på, men supervidbränt kaffe i botten på kannan…! Tur att det inte hände något! Puew.

Så denna skönhet pryder nu vår köksbänk istället.

Den här har auto-avstängning (!) och termoskanna 🙂

6 reaktioner på ”Lunch på stan & kaffebryggarinköp

  1. Verkligen tur att det inte hände nåt! Den där bryggaren är så snygg, mitt hetaste förslag när vår förra gick sönder. Men karln stod på sig… Han köpte en Moccamaster. Jag tyckte den var extremt dyr, men kaffet måste jag ju erkänna blir väldigt gott! Hur smakar Philips kaffe? 🙂

      1. Kul att du tycker det!
        ..jag tycker den är tokful… 😀 (Så himla tur att kaffet blir gott OCH att den har en garanti på 10år…)

  2. Ja du Fröken Trubbel kan man inte vara arg på alltför länge när hon är så himla söt 🙂

    Mm vad lunchen såg god och lyxig ut! Verkar vara en bra kaffekokare det där. Nåt liknande ska vi också införskaffa så fort vår är sönder. Den får gå sönder när som helst tycker jag! 😀

    Kram

Kommentera

