Lååång jobbdag & varför jag inte gillade tisdagar

Jobb, Karriär

Tisdag och idag och det brukar alltid bli långa jobbdagar på tisdagar. Kanske för att jag går hem lite tidigare på måndagar. Jag gillade aldrig tisdagar när jag var yngre. Och det av anledningen att det ALLTID var fisk i matsalen (eller ”bamba”, som man säger på västkusten). Jag gillade inte skolans fisk. Jag tyckte den var äcklig, men det fick man ju inte säga. Ibland gillade jag när det var remouladsås till panerad fisk. Det gjorde att tisdagar blev min värsta dag i veckan.

Men nu tycker jag tisdagar är ok. Det är skönt att vara kvar lite längre på jobbet efter många andra gått hem och bara städa undan. Så även om jag jobbar mycket på just tisdagar, så är det ändå skönt på nåt konstigt sätt. Just nu håller jag och en kollega på att hjälpa chefen med en brådskande presentation så mycket av tiden har gått åt till att sitta i vårt ”war-room” med datorer, tv-skärm, power-pointpresentation och försöka strukturera upp något som kan likna en presentation som kan visas. Efter ett tag skrattade vi för mycket, ögonen gick i kors och vi konstaterade att vi båda två sovit dåligt inatt. Så vi fick gå ner till fiket och köpa kaffe, nötter, juice och en chokladboll för att tanka energi. Och vips så blev vi lite piggare och kunde slutföra arbetet och även hinna få kort feedback av chefen. Några små-grejor som måste ändras, men det hinner vi imån. Det är så skönt med kollegor som man känner sig helt avslappnad med, som man tänker lika med och där samarbetet bara flyter på och man bygger på varandras idéer och uppnår bra resultat ihop. Mer sånt och det vore en fröjd i fler sammanhang… 🙂

Kommentera

