Blött & 13 grader i juni…

Allmänt, Uncategorized

Alltså, vädret idag. Och igår. Någon där uppe vill inte att det ska bli sommar… Ösregn, nej! Hällregn. Nej! Nån som står och häller hinkvis med vatten ner från molnen. Så mycket regnade det i Malmö igår när vi var på ”bilutflykt”. Mellan klockan 10 och 13:45 gick jag i dyblöta strumpor, skor och byxor. Sen åkte jag till Coop och köpte nya strumpor för 5 kr/paret och blev lite torrare iaf.

Vi var i vilket fall i Malmö och körde porscheslalom. Det är när man kör en slalombana med koner och så tar de tid, man kör 3 race och de två bästa tiderna räknas. Jag var nervös innan för jag har aldrig kört tidigare, men min sambo övertalade mig att köra själv och det var coolt! Det enda jag ångrar är att jag åkte med honom när han körde en gång först och då höll jag på att spy… vilken berg och dalbana-tur… Det var mycket bättre när man själv styrde och hade kontrollen. Jag vann tjejklassen, som bara bestod av en deltagare 😉 Hihi.

Det var en kul grej att göra, men när de skulle köra 3 race till så stod jag över. Då stannade jag i bilen med torra strumpor på fötterna, lite lösgodis och en korsordstidning (och hoppade ut när F körde, inte en må-illa-runda till!).

Här är några regniga bilder 🙂

Kommentera

