Dolda guldkorn & randigt

Allmänt, Mode

Idag har jag på mig en blus, som jag införskaffade i Miami 2011. Söt, men jag har inte använt den jättemkt. Den har liksom känts för söt på nåt sätt. Och så är den rosarutig, vilket spär på sötheten lite sådär. Och jag har inte hittat någon bra kombo till den. Men så imorse kände jag att den här skjortblusen ska jag ha på mig. Och så kombinerade jag den med ett par marinblå chinos, en marinblå kofta och sen ett par mörkblå loafers och det blev bara jättebra 🙂 Tänk så det kan vara att vissa kläder måste man bara hitta en annan kombination till, så blir de helt perfekta. Kanske ha nåt rockigt till söta blusen, ett par sneakers till tradiga klänningen eller ta ett par pumps till halvroliga jeansen. Och man förstår helt plötsligt varför man kanske köpte det där plagget en gång i tiden 🙂

Blusen får jag fota nån annan gång, men lägger upp en bild på nya klänningen jag rea-fyndande häromdagen; från Soaked in Luxury (Sisters). Älskar den här typen av klänningar – mjukt jerseymaterial, tajta, 3/4 ärm och dragkedja i ryggen. Soft business-look på nåt sätt som passar både till ballerinor och stövlar!

(Det är inte två prickar i min mage, det måste vara en väldigt smutsig spegel…).

Har ni nåt tips för att ”liva upp” gamla klädesplagg i garderoben? 🙂

4 reaktioner på ”Dolda guldkorn & randigt

  1. Åh vad härligt! Vad är bättre mot träningsvärk än skön pw?! Love it 😀 Kramar

Kommentera

