Fredagsfeeling på jobbet & sockerchock

Avkoppling, Jobb, Karriär, Mat

Idag var det verkligen fredagsfeeling på jobbet – en sån där glad, härlig stämning då man får gjort halvmycket men man har desto roligare med sina kollegor! Antar att ni känner igen det?

Vår fredagsfeeling idag har bland annat bestått av lite lyxigare lunch, lite längre lunch, lite eftermiddagssnack kollegor emellan, maratonlyssning på Laleh i mina stora hörlurar (mina kollegor fick kommunicera med mig via chatt, för jag hörde inte när de pratade med mig!) och sen lite överbliven tårta på det. Det är där sockerchocken kom in. Tårtan stod i allmänna fikautrummet med lappen ”varsågoda!” liggandes bredvid. Och sådär vid tre-tiden när min kropp bara skrek socker så stod den lämpligt där. Så på två minuter hade jag klämt i mig en stor bit (prinsesstårta med margängbotten, socker en masse!)

Bilden är min thaimat med tillhörande rosévin från förra inlägget.

Kommentera

