Falsterbo Horse Show & lite shopping

Allmänt, Hästar & ridning, Mode, Söndagsutflykt

Idag hade jag dragit med mig F till Falsterbo Horse Show. Som ni vet är det ”give and take” i ett förhållande. Det vi har gemensamt är att vi båda två gillar hästkrafter, dock i lite olika former 😉

Jag har bott i skåne i 6 år men aldrig varit på Falsterbo Horse Show, så nu tyckte jag det var dags! Jag hade valt ut den här dagen i programmet för att det var lite ”familjestämning” över det hela och inte fullt så ”hästigt” så att även en biltokig pojkvän kan tycka det är kul. Vi var där nere vid elvatiden och det kostade bara inträde, sen var det fria läktarplatser.

Vädret var fantastiskt, kunde inte blivit bättre. Vi såg hoppning, border collies som var helt makalösa på att valla får, gymkhana (lekar till häst) och Tobbe Larsson, som fick sin häst Nicke att göra konster och lyda kommandon! Massa kul att se.

Och så gick vi bland stånden och kollade in vad som erbjuds där. Jag shoppade en ridtröja i funktionsmaterial (perfekt till hösten i halvkall manage), ett par fleecesockar i ljusblått till mina bruna Hunter-stövlar samt två tröjor från Gina Tricot med Falsterbo Horse Show tryck (Gina Tricot är huvudsponsor av FHS). Lyckad shoppingdag också med andra ord! 🙂

Kommentera

