Måndag & semestertider

Allmänt

Det är en fröjd att köra till jobbet nu på mornarna – ingen trafik! Sparar mig 15-20 minuter varje morgon, vilket är underbart. Det märks att folk är hemma och har semester. På jobbet gapar parkeringsplatserna tomma och även om jag kommer sent får jag plats nära entrén. Tänk att det lilla kan göra så mycket. Man blir mer harmonisk när man kommer till jobbet på nåt sätt om man slipper morgonstressen.

Och idag var det måndag igen. Gud, vad veckorna går alltså! Swisch, swisch. Nu är det verkligen semesternedräkning, tre veckor kvar. Och minisemester till helgen. Och besök igen imorgon. Det kommer gå fort.

Det är kul med besök! Blir väl så när vi bor en bit från släkt och vänner. Vi uppskattar att de vill hälsa på! Imorgon kommer en busig tvååring och hennes föräldrar och bor i två dagar. Ska bli roligt 🙂

En reaktion på ”Måndag & semestertider

  1. Hej! Vad söt du är som frågar hur det är med mig! Svaret blir: (förutom allergi) BRA! Vi har semester och jag går och drömmer om framtid, vilket jag ser att även ni gör… Måste verkligen säga att jag gillar era småutflykter, det är något jag ser fram emot att göra även här. Vi har ju nyligen flyttat och under vår semester hoppas vi kunna utforska mycket runt omkring.

    Du skriver att ni har flyttat ifrån era familjer – jag blir ju nyfiken, var bor dem?

    Härligt att du njuter så av livet här och nu, det är inte alla förunnat! Hoppas på lugna arbetsveckor innan skön, välförtjänad semester! Hade gott! 🙂 Kram!

Kommentera

