Home sweet home & att inte behöva gå och lägga sig tidigt fast det är söndag

Avkoppling, Saker jag gillar, Uncategorized

Nu är vi tillbaka i Skåneland igen efter en härlig vecka ”på vift” hos ”svärföräldrar” och vänner.

Jag pratade just med min mamma och skulle berätta vad vi gjort i veckan och kom inte på så många saker. Visst har vi hittat på saker, men vad skönt det är att inte ha fullspäckat schema! Utan att ta dagarna som de kommer, ta långa sega frukostar och mornar, sitta upp lite längre, slappa så mycket framför datorn eller en bok precis så länge som man känner för.

Lite av det vi gjort i alla fall är att vi har plockat kantareller och ätit kantarellsmörgås. Och åkt till Vaxholm och ätit lunch. Ritat hur vi vill att vårt framtida hus ska se ut. Tagit en löprunda. Tittat så mycket på OS att jag till slut tröttnade. Bakat kladdkaka och avnjutit den med massa vispgrädde och jordgubbar. Lekt med världens härligaste tvååring (så nu går jag under smeknamnet ”Jospin”). Träffat sötaste jack-russeln jag nånsin sett (och han somnade i mitt knä).

Härliga semester!

2 reaktioner på ”Home sweet home & att inte behöva gå och lägga sig tidigt fast det är söndag

Kommentera

