En fin väska & 26 flaskor cider

Avkoppling, Mode, Saker jag gillar

Ja, det blir lite dåligt bloggat under semestern. Jag har liksom prioriterat annat. Som att sova, slappa, umgås med min sambo, åka på utflykter, läsa böcker, lösa korsord, dricka kaffe, sola och ta promenader.

I tisdags åkte vi på årliga rundan till Kivik (tradition nu då det är tredje sommaren vi gör det!) och bunkrade upp med cider i massor. Vi gillar cider. Cider går hem i alla väder. Och känns så mycket nyttigare än Coca Cola (det är säkert inte det, men vi inbillar oss det).

Och så var det gårdagen, då jag blev kär i en sak till. Igår var dagen då jag äntligen köpte min fina väska som jag lovat mig själv när jag blev klar med mitt examensarbete. Och nu är det ju klart (bara examensbeviset i sig som saknas fortfarande pga. semester på högskolan). Så vi tog en roadtrip till Malmö och strosade runt i finfint väder. Vi åt supergod lunch på Vapiano – har ni inte varit där så ta ett besök! (finns i Stockholm, Malmö och Oslo bl.a). Supergod pasta och häftigt koncept där de lagar pastan/pizzan/salladen framför dina ögon och du swipar ett kort inne i restaurangen för allt du köper och sen betalar du i en kassa på väg ut. Superfräscht och jättegott!

En god kaffe efter mättande pastalunch på Vapiano

Men nu var det en väska som skulle stå i centrum. Ja, det blev en Marc by Marc Jacobs – i färgen hazelnut, då jag redan har en svartguldig som är en annan favorit. Så det blev en ljusbrun med silverdetaljer. Och jag älskar den redan ❤ Fodret är så snyggt, svart och vitt i Marc Jacobs-anda.

Jag och min nya väska

Kommentera

