Bloggfrånvaro & vindbiten från seglats

Avkoppling, Kärlek<3, Resa, Saker jag gillar

Nu är jag tillbaka hemma igen efter en härlig vecka på havet!

Jag kommer nog skriva några inlägg från olika vinklar om den här segelsemestern för allting kommer inte få plats i ett inlägg, varken text eller vackra bilder.

Här kommer en summering av veckan i punktform (blev lättast så):

  • Jag vill köpa en egen segelbåt. Helst idag. Det var underbart att leka skärgårdsliv och bo i en båt (iaf en vecka).
  • All mat smakar så gott när man är på sjön (även det man egentligen inte tycker om sen innan).
  • Jag fullkomligt älskade min nya flytväst – så smidig! Bästa köpet.
  • Jag älskar även min röda seglarjacka från Tenson (inköpt förra året).
  • Det var stundtals tufft att vara ensam tjej på havet tillsammans med tre killar i en hel vecka i litet utrymme. Det blev lite lätt frustration ibland (återkommer till det i annat inlägg, tur man har stöttande pojkvän iaf!). Två personer hoppade av seglatsen två dagar innan avfärden, annars hade vi varit en tjej till.
  • Det finns jättemånga pittoreska små fiskarbyar längs med västkusten; först kan man skilja dem åt men när man tittar foton så ser de nästan likadana ut. Men skit samma, det är lika pittoreskt och underbart vackert för det. Gullholmen, Kärringön, Grundsund, Smögen, Kvicksund, Marstrand, Mollösund och Åstol. Svenska västkustpärlor som ni måste besöka!
  • Vi seglade bort en svensk flagga (!) och en Ralph Lauren keps, trots att jag lyckats fånga den tappade kepsen med båtshaken. Den flög sen loss när den skulle torka i fartvinden.
  • Det gungar här hemma och jag tror jag har fått lite ”landsjuka” och vant mig för mycket vid seglarlivet.
  • Att duscha i offentliga duschar är helt ok om man gör det snabbt och har flip flops på fötterna.
  • Bohusländska är en knepig dialekt, men attans vad trevliga alla människor var! Pratsamma och glada.

Här är några bilder som jag kommer minnas länge… Ska ta fram dem i höst när jag är stressad på jobbet och bara komma ihåg lugnet jag kände nu ❤

 

En reaktion på ”Bloggfrånvaro & vindbiten från seglats

Kommentera

