Sjukling & ingen sömn inatt

Allmänt, Träning & hälsa

What a night! Och det är inte i någon rolig bemärkelse. Jag lyckades somna vid 3-4 tiden i morse, vaknade igen vid sex, somnade om till halv åtta. Vaken till åtta, somnade om till nio. Jag kunde verkligen inte sova. Och det var inte på grund av att jag började jobba idag. Nej, på grund av ett gnagande halsont, slem i halsen (ursäkta) som gjorde att jag inte kunde andas och snuva. Typiskt när man ska tillbaka till jobbet!

Jag gjorde verkligen allt inatt för att kunna somna. Jag pallrade upp tusen kuddar bakom mig i sängen för att lättare kunna andas. Jag var på toaletten. Jag var uppe och drack vatten och åt kanelknäcke. Jag gick på toa igen. Jag pallrade upp kuddar igen, fast nu i vardagsrummet. Jag tittade på tv. Jag löste korsord. Jag gick tillbaka till sängen med färre kuddar och liggandes på sidan. S.u.c.k.

Men någon gång där mitt i alltihopa så somnade jag ju några timmar. Såna här nätter är så frustrerande så jag tror jag dör. Idag, första dagen efter semestern, fick jag säga till mina kollegor att jag jobbar hemma med förkylning och sömnbrist. Kändes sådär, men bättre det än att komma och smitta dem.

Hoppas på en bättre natt inatt! (måste orka kvällens mys med bästa vännen också)

Kommentera

