Nya brillor kanske & singelmiddag

Allmänt, Utseende

Idag åkte jag ner på stan på lunchen. Åt en tradig lunch på Waynes coffee (som jag annars brukar vara nöjd med). Sen hade jag tid hos optikern för att kolla om jag ser sämre i mina glasögon eller om det är oförändrat. Mina linser är ok, de testade jag i somras. Anledningen att jag ville testa är för att jag ska börja titta på ett par nya – jag känner att jag som nästan är halvblind känns det som behöver två par fullt fungerande glasögon. Ett par på jobbet, ett par i stallet/fritiden. Som tur var såg jag varken bättre eller sämre!

Jag har också övervägt att operera mina ögon, det är ju många som vågar det. Jag är fortfarande lite feg, men jag dras mer mot det. Min optiker sa dock att det kommer nya tekniker hela tiden och de jobbar ihop med ett annat företag i Lund om en ny teknik som kommer under hösten. Det låter ju spännande.

Mina styrkor på glasögonen är -8 och -7. Jag känner mig halvblind. Kan inte röra mig utan glasögonen. Ännu sämre raka benen i duschen utan dem (ni kan ju tänka er resultatet…). Hittar inte heller schampoflaskorna utan måste ta dem fram till näsan för att se. Måste hela tiden planera för att ha solglasögon, så att jag kan sätta i linser.

Om jag nu drar mig lite för att operera mig så tänkte jag i vilket fall köpa nya glasögon. Jag har alltid köpt dyra glasögon. Eller ja, det har ju bara blivit så för att jag hittat dyra bågar. Men mina glas är också ruggigt dyra. Mina glasögon nu gick på 8000 kr. Jesus! 3000 kr båge och specialslipade, tunna glas för resterande. Men så gick jag till Specsavers för att bara kolla. Och de har faktiskt snygga märkesbågar. Och jag kan få två par glasögon för ca 6000 kr! Eller ett par för typ 4000 kr.

Här är några jag kollat på:

Tål att tittas närmre på… 🙂 Nu har jag ätit ”singelmiddag” – thainudlar med kyckling, inköpt på Väla foodcourt. Och det var inte ens gott. Så blir det ibland.

Kommentera

