Mysfika & what a morning!

Allmänt

Imorse var det en sån där morgon. Utan att gå in på detaljer: ingen frukost hemma, jag menar ingen alls. Drack vatten och tog vitaminer. Åkte förbi Coop, parkerade och försökte gå in. Dörrarna öppnades inte. Nähe, de öppnade åtta. Jag trodde sju. Ingen frukost där inte. In i bilen. Såg att jag hade 10 km kvar i tanken. Suck. Kom ihåg att den plingat om bensin igår kväll. Åkte till närmsta mack, en obemannad. Stoppade in kontokort ett. Medges ej (har pengar). Stoppade in kontokort två. Medges ej (har ännu mer pengar på detta). Ok, fel på deras automat. Kör till nästa bensinstation, men svänger av en avfart för tidigt. Kör vilse i villaområde, jag menar verkligen vilse. Hamnar på bussgator, smala gator, bland hus och återvändsgrändar. Hittar slutligen Statoil. Tankar. Kör därifrån och glömmer köpa frukost. Detta tog ”bara” en halvtimme av min morgon. Åt frukost på jobbet och andades. Och jag tänkte i bilen på väg till jobbet att ”tänk om jag haft barn som skulle till dagis och som inte ville klä på sig och som skrek hela vägen… hur hade min morgon sett ut då?”. Jag beundrar folk som har kaosmornar varje morgon.

Ikväll hade jag mysfika på stan med en kompis och tänk vad snabbt tiden går när man har lite kaffe, en kaka och massa att prata om. När jag kom hem så handlade jag frukostmat på samma coopaffär. Ja, så att jag slipper göra om samma halvtimmesstress imorgon bitti. Och bilen är ju tankad och klar också liksom 😉

Kommentera

