Mamma & dotter <3

Allmänt, Avkoppling, Kärlek<3, Mode, Saker jag gillar, Söndagsutflykt, Utmaning

Den här helgen har varit min och min mammas ❤

Pappa är på golfweekend med gubbarna. F har varit i Asien och kommer hem om en stund. Så då passade jag och mamma på att ha myshelg ihop 🙂

När mamma M kom i fredagskväll så köpte vi ”lyxpizza” och drack vin till det. Och så kollade vi på dålig tv och somnade tidigt.

I lördags inledde vi med en brakfrukost; egg & bacon, youghurt med linfrön, blodapelsinjuice, kaffe, knäckebröd med brieost… Vi stod oss hela dagen och tog bara en kaffe och muffins på stan. Vi hade världens mest fotriktiga skor men efter fem timmar på stan och gå i affärer och massa tittande så värkte fötterna kan jag säga. Herregud, jag förstår inte hur vissa människor klarar av att gå och shoppa i högklackat?! Det är en gåta.

Surprise, suprise, jag köpte ett par stövlar. Jättefina, såklart. Behov? Nja… men fina och de kommer definitivt bli välanvända…

Vi åt middag hemma och efter maten med ytterligare ett glas vin så lärde mamma mig att sticka! Jag fick ett ryck ute på stan när jag såg billiga garnnystan på Panduro: ”Mamma, kan inte du lära mig sticka?”. Och visst kunde hon det. Så vi hade syjunta framför tv:n igår. Och jag kom en bra bit på min framtida halsduk. Det får bli höstens terapi!

I förmiddags powerwalkade vi och det var skönt med frisk luft med en anings höst i. Sen hjälpte mamma mig att storstäda. Vi åt lunch ute på ett café på landet och sen var det dags för hemfärd för mamma M. Jag har haft en lite gråta-dag, det blir så ibland, och det var skönt att ha mamma här ❤ Nu längtar jag efter F och en varm kram!

Kom precis hem efter storhandling på Maxi. Underbart att göra en söndagskväll, insåg jag. Inget folk. Personal att fråga. Inga köer. Inga barn som skriker. Lovely. Jag köpte en pensionärsblomma till mig själv i uppmuntringspresent 🙂

Vad har ni gjort i helgen?

2 reaktioner på ”Mamma & dotter <3

Kommentera

