Svenskt tema & konferens

Allmänt, Jobb, Mode, Uncategorized

Ja, klänning jag visade upp i förra inlägget har en underbar kollega sytt ihop över en kväll. Fin va? Vi var likadana, hon och jag. Det var konferens måndag till tisdag och på måndagskvällen var det middag med temaklädsel. Temat var att man skulle ha något på sig som representerade sitt land, vilket kunde vara en keps, en t-shirt eller full traditionell klädsel. Det var folk från Japan, Sverige, USA, Tyskland, Danmark & Kina på plats så lite blandning på klädsel var det. Vi var många som hade lite lätt ångest och tänkte att vad ska man ha på sig nu? Jag hade inget Sverige-typiskt. Men så kom min fiffiga kollega på att vad kan bli mer svenskt än svenska flaggan? Så då beslöt vi att göra en tubklänning med gula band och vips så var vi svenska flaggan 🙂 Jag var sms-stöd till min kollega när hon satt och sydde, by the way så lite bidrog jag. Främst japanerna tyckte vi var jättefina och vi fick ställa upp på många foton så det var riktigt roligt 🙂

Heja Sverige!

Mojito blev det också!

 

Kommentera

