Photobooth & ommöbleringen som inte hände

Allmänt, Foto, Jobb

Idag har jag jobbat hemma. Jag behövde en ny profilbild i en av våra presentationer som jag jobbat med under dagen. Då är Photobooth till Mac perfect, man kan fota sig själv precis hur mycket som helst och man ser resultatet direkt på skärmen. Här är några försök från dagens session:

 

 

Igår fick vi för oss på jobbet att vi skulle möblera om i vårt rum, där vi sitter 7 st (har 8 kontorsplatser). Alla städade och rensade för att få bort några skåp. Vi pratade om att det var bra, det är förändring, vi behöver förändring just nu. Sen skulle vi sova på saken för att vara riktigt säkra. Och idag skulle den stora ommöberlingen ske. Men så meddelades jag efter lunch att den inte skett då några fått kalla fötter. Och vissa hade varit lite för ivriga och engagerade och stressat på. Och om inte alla är med på att flytta runt så är det inte så bra. Så imorgon har jag nog min vanliga gamla plats ändå 😉

Kommentera

