Om & om ”om” inte fanns

Allmänt

Jag tycker om listor. Att lista saker är bra och skapar struktur. Därför gjorde jag min egen ”Om…” lista 🙂 Kopiera gärna!

Om jag vore ett djur…
… så skulle jag vara en hund (en engelsk springer spaniel eller en glad golden!).

Om jag bodde i ett annat land…
… skulle det vara Dubai (för att det är ett så coolt land), USA (för språket skull, och kulturen) eller Hong Kong (för att det känns som mitt andra hem när jag kommer till flygplatsen där).

Om jag bara fick äta en maträtt livet ut…
… skulle det vara spagetti & köttfärssås (yummie!).

Om jag fick önska vad jag ville…
… så skulle jag önska att alla mina nära och kära fick vara friska såklart. Att F och jag får massa barn och förlovar oss 🙂 Att mitt magonda går bort och att jag känner att jag får mer energi, både privat och på jobbet.

Om jag fick ändra på något…
… så skulle jag velat ha bott på studentkorridor när jag pluggade istället för att bo själv i min lilla bostadsrättsetta! Jag känner att jag har missat lite av studentlivet…

Om jag bara fick välja en bit i godispåsen…
… så hade det blivit döskallarna med hallon/lakrits-smak 🙂

Om jag inte hade jobbat som det jag jobbar som idag…
… så hade jag blivit apotekare, arkitekt eller journalist. Eller kanske jobbat med marknadsföring!

Om jag hade kunnat hoppa över tidiga mornar…
… hade jag varit jättelycklig och en piggare människa!

Om jag kunde och orkade träna varje dag…
… tror jag att jag hade fått mer energi (och mer muskler ;)).

Om jag kunde köpa vilken väska jag ville…
… skulle jag åka direkt till en Mulberry-butik och gå lös!

Om jag kunde läsa tankar…
… hade det varit en kul grej – ett tag. Sen hade jag nog tröttnat och insett att det är bättre att inte veta!

Om jag hade all tid i världen…
… så skulle jag läsa fler böcker, resa mer, ta hand om mig själv bättre & umgås mer med nära och kära ❤

Kommentera

