Soft lördag & powernap

Allmänt, Vardagsbestyr

Jag har precis vaknat till liv efter en powernap så här en lördagseftermiddag. Gud, så härligt det är! Ligga tillsammans i soffan och bara slumra en stund…

Hittills har det varit en väldigt soft lördag där vi uträttat lite ärenden och ätit lunch på IKEA. Skulle enbart vara smakråd på IKEA åt min kära mamma, så inga inköp, inte ens värmeljus, hihi 😉

F har börjat med GI idag, så matkostnaden sköt i höjden under dagens handling på Maxi. Inte för att jag tycker han behöver gå ner ett endaste kilo men han vill bli av med 2-3 kg runt magen. Och han har kört det innan med bra resultat och han är så oerhört beslutsam så det är helt sjukt. Han fuskar inte. Blir inte läskad när jag sitter bredvid med en hemmabakad muffins till kaffet. Stenhård. Jag kommer inte hänga på GI helt utan göra lite pasta, ris och potatis bara till mig vid sidan av. Men jag kanske bjuder på några goda recept om någon är intresserad? 🙂

Nu ska vi enas om vad kvällens aktivitet ska bli; bio eller film här hemma. Försökte styra upp en filmkväll men alla var uppbokade så det får bli en annan gång.

Vad hittar ni på en solig lördag som denna? 🙂

En reaktion på ”Soft lördag & powernap

  1. Åh, tipsa mer än gärna om goda recept! Vi borde nog också köra en GI-vända till, var ett tag sedan nu, men maten känns ofta fräsch och sund ändå! Hoppas även denna helg bjuder på njutningar av alla möjliga slag, jag är gräsänka och passar på att fara till svärföräldrarna och bli lite bortskämd! 😉

Kommentera

