Krockat & min bil är lite skadad

Allmänt, Uncategorized

Vilken dag det var igår!

Jag åkte till Halmstad strax innan lunch för att möta upp min bästa vän; hon åkte uppifrån jag nerifrån och så möttes vi på mitten 🙂 So far, so good.

Jag svänger av motorvägsavfarten i Halmstad och ska svänga höger in på en tvåfilig 70-väg, där bilarna i min fil har väjningsplikt in på 70-vägen. En bil är framför mig, hon börjar köra framåt, jag tittar vänster, ser att jag också hinner ut framför bilen som kommer på 70-vägen långt borta och så kör jag. Utan att titta igen på tanten framför mig, som helt plötsligt fått kalla fötter på att köra ut och plötsligt stannat! Så min bil sitter i hennes rumpa och jag får panik. Det var ju mest mitt fel att jag inte tittade en extra gång, men samtidigt så är det livsfarligt att helt plötsligt stanna också som hon gjorde…

Vilken panik att krocka, även om det bara var i 20 km/h! Jag bara satt vid ratten och skakade. Tanten (ca 55 år) kommer gormandes ur sin bil, ställer sig och bankar på min ruta och skriker åt mig. Jag öppnar och går ut och hon skäller ut mig efter noter, jag börjar storgråta och skriker tillbaka att ”Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, det var ju inte så att jag gjorde det med vilje!”. När hon tagit mitt namn och reg.nummer så går jag till passagerarsidan till min bil för att också hämta papper, då skriker hon åt mig: ”Nu kommer du och ställer dig här…!”, som om jag varit hennes 17-åriga dotter (som satt i framsätet på hennes bil och skämdes…).

”Nu åker jag”, sa tanten sen efter att ha uppgett sitt namn. Så åkte hon. Och där stod jag. I vägen för massa bilar, storgråtandes, ringde till F. Då stannade en äldre herre och kom fram och hjälpte mig att flytta bilen åt sidan, han plockade upp lite bildelar och lade i framsätet. Han såg till så att jag visste hur jag skulle ta mig därifrån. Och han gav mig en klapp på axeln innan han lämnade och sa att ”det ordnar sig, det har hänt värre saker”. Tänk vilken underbart snäll man! Och vilken hemskt otrevlig tant! (jag förstår ju att hon blev chockad precis som jag, men hon stod och skrek något vansinnigt på mig).

Jag fikade sen med min kompis i några timmar och lugnade ner mig. Jag kunde ta bilen hem igen, men jag körde försiktigt då vissa delar bara blev lite löst instoppade vid framlyktan. Vi åkte till akuten för säkerhetsskull eftersom jag kände lite i nacken. Men de sa att jag kommer bli stel men att det inte var någon fara. Tydligen är det värre att vara i den bilen som kör på än i den som blir påkörd när det gäller nackskador… det visste inte jag. Iaf, nu har sjukhuset mig i sina register om det skulle bli några framtida besvär någon gång.

Om jag tänker i det stora hela så var detta en liten krock, jämfört med många andra, men ändå, det kändes rejält alltså. Och chocken kom. Usch och fy!

Jag ska vara glad att jag undkom med lättare nackvärk och några skrapsår på benet och bilen kommer Audi fixa så den blir som ny säger F. Min fina, skadade ”isbjörn” 😉

En del av skadorna…

Var försiktiga där ute i trafiken!!

5 reaktioner på ”Krockat & min bil är lite skadad

  1. Men usch så himla tråkigt! Förstår att du blev chockad! Men vilken gräslig kärring rent ut sagt. Det var väl lika tråkigt för er båda liksom. Tur det finns mest fina och hjälpsamma människor i världen som den snälle herren.

    Här får du en lång kram och är verkligen glad att du kom lindrigt undan det inte var en värre krock.

    KRAM!

    1. Tack fina du! Ja, man är glad för de vänliga själarna som hjälper en och ger en klapp på axeln när man behöver det. Kram!

Kommentera

