Ibland har man flyt & man hinner bara med

Jobb, Resa

Eventet jag var med på i Bryssel igår slutade tidigare än beräknat. Jag suckade och insåg att mitt plan inte gick förrän sex (!) timmar senare. Jag ringde resebyrån och lyckades boka in mig som typ sista person på ett tidigare flyg. Lite dyrare, lite bekvämare men vad fasen. Flänger och far man så är man värd det ibland. Så istället blev det det lite stressigt till flygplatsen i Bryssel men jag hann ändå.

På Kastrup däremot var det stressigt värre. Kvart i sju gick ett tåg hem. Nästa direkttåg inte förrän en timme senare. Som tur är landar vi tio minuter innan beräknad tid, dvs. 18:20. Jag är nästan först av planet, går med snabba kliv mot bagagehämtningen. Ser där att det är ingen idé att stressa, väskorna från Bryssel beräknas komma först om en kvart. Jag går på toaletten i lugn och ro. Kommer ut från toa och ser att väskorna rullar redan, men ser dock inte min väska. Går några meter bort och köper biljett till tåget, klockan är då 18:42, 3 minuter till tåget går. Jag går tillbaka till bandet, ser min väska komma, hugger den direkt och tar sen det långa benet före ner till tågen. Hinner med 18:45 tåget med sisådär 30 sekunders marginal.

Jag tror detta hände för att kompensera alla de gånger man suttit där och väntat eller när tågdörrarna stängts precis framför näsan på mig 🙂

Gårdagens businesswoman 🙂

Kommentera

