Gott & blandat

Allmänt, Uncategorized

Idag bjuder jag på lite blandade tankar:

  • Jag har insett att keso är fruktansvärt gott. Alltså så gott så jag bara vill äta det till lunch. Och blir besviken om det inte finns i salladsbuffén på jobbet.
  • Pepparkakor har också blivit en last. F går fortfarande på GI-kur så jag har liksom tryckt mer än halva burken själv. Oooops…!
  • Min träning går skit. Jag har insett att man inte klarar sig utan träningskort inomhus under hösten. Kallt, ruggigt, regnigt… det inbjuder inte till powerwalks på kvällskvisten direkt… Just nu passar inte ett nytt träningskort in i bilden heller tyvärr. F maxar dock och kör 3 styrkepass i veckan och ser redan resultat. Duktigt! I söndags körde jag 30 minuter styrka hemma iaf. Här visar jag upp någon sorts ”tränings-power-face” 😉 (tappert försök att peppa mig själv!)
  • Om kvällarna nu brukar jag däcka framför tv´n inbäddad i en übergosig filt från Hemtex och en av de bästa julklapparna. Ever.
  • Jag har börjat fundera så smått på julklappar till folk. Är inte så många jag ska köpa till dock; mamma, pappa och syrran bara. F och jag fyller år på varsin sida julafton, ganska nära båda två, och skippar att byta klappar i år utan ger varandra födelsedagspresenter istället.
  • Jag har nog innan skrivit att jag tycker om hösten. Men inte idag. När jag gick till min bil efter jobbet häromdagen (jag kom sent pga trafikolycka på motorvägen på morgonen vilket betyder parkering lååångt bort) så piskade regnet, det blåste halv storm och var kolmörkt utan lampor. Jag bara tänkte: ”Ta mig härifrån, sätt mig på en sandstrand någonstans. Snälla!!”. Så kallt var det. Brrrrrrr!

Ja, det var dagens funderingar!

Vad funderar ni på? 🙂

Kommentera

