Stallet ikväll igen & veckans avkoppling

Avkoppling, Hästar & ridning

Fast ikväll har vi en liten hopptävling, så lite prestige inblandat är det också!

I måndags hade jag date med den här killen, en ponny är han faktiskt och var alldeles lagom hög. Man kan kalla honom ”bekväm” till temperamentet. Gör inte mer än vad han måste. Och insåg när jag satt på att ”fan också, nu är det en vuxen! Nu måste jag ta i lite!”. Och så fick jag lite fart på honom. Och det gick alldeles förträffligt. Han blev nästan lite för speedad i galoppen på slutet och jag fich honom att hoppa hinder som ridläraren sa att han vanligtvis inte vågade. Hon sa att jag fick honom modig. Det var kul att höra.

Han ser lite läskig ut med sina tvåfärgade ögon, men han är gudasnäll. Söta, fina hästen. Kul att rida ponny igen, tog mig tillbaka femton år i tiden.

Tänk att det är så avkopplande att vara i stallet. Känna hästarnas päls, känna doften av hö, höra gnäggandet när hökärran kommer, känna hästen jobba under sig i ridhuset…

Kommentera

