Adventsmys, Liseberg & sommarstugan i vinterskrud

Allmänt, Avkoppling, Foto, Saker jag gillar

Ja, så kan helgen sammanfattas. Jag har varit på besök hos mina föräldrar och i fredags kväll gick vi på ett isande kallt Liseberg. Trots varma kläder frös vi, men mysigt var det i alla fall. Så fint med alla ljus i träden, eldarna som stod utplacerade över hela Liseberg, de gröna tomtekaninerna, rostade mandlar, varm choklad och glögg…

Väl hemma hade vi fredagsmys med färska räkor 🙂

I lördags åkte vi ut till sommarstugan – ouppvärmd & iskall men lika fin för det! Vi hade med oss mackor i foliepaket och kaffe i termos och satt inomhus när termometern visade +1 och mumsade vår matsäck. Vi fick också en promenad i kylan och tog lite foton. Huset håller på att rustas upp och mitt i alltihopa kom elektrikern och förklarade att all el behövde bytas – en lite större faktura kommer dimpa ner hos mina föräldrar men de får i alla fall säker el!

På kvällen svidade vi om gick på restaurang tillsammans med min syster och hennes kille och firade min trettioårsdag! (som inte är förrän nästa vecka dock). Jag fick fina presenter; ett halsband (mer om det senare), presentkort på ansiktsbehandling och en klocka från MBMJ. Visar den senare i veckan då mamma hjälpt mig att korta ner länken hos uraffären de köpte den. Superfin!

Kommentera

