Pyssel-freak-out & mycket snö!

Allmänt, Pyssel

Första julklapparna är pysslade och de blev till mina kära föräldrar – jag hoppas de blir glada! Är nästan det som de önskat sig så det blir nog bra. Under tiden fick jag typ bara femton psykbryt eller så. Jag skulle använda en sån där bra skärkniv som jag hittade i F´s verktygslåda. Och en vinkelhake till det som stöd och för räta vinklar. Och inte ens då, med dessa verktyg, kunde jag skära raka, fina linjer!

Detta är något som suttit i sen barnsben; jag är bra på många saker men inte på att klippa eller skära rakt. Allt blir snett, trots att jag mäter noggrant och precis. Det hela blev iaf ganska roligt då jag kunde skratta i mina psykbryt och F skrattade åt mig för att jag var så tokig. Nu är klapparna i alla fall fixade och de blev fina till slut! För jag gjorde om och gjorde rätt och då blev det jättefint 🙂 Och det som inte är helt rakt nu, det är bara charmigt! 😉

Snö är det i skåne också – så det räcker och blir över. Men det är fint med ett sånt här vinterlandskap! Ljust och fint. Får se bara om jag kan ta mig till jobbet imorgon? Annars får jag ta lugn jobba hemma-dag (utan dator!).

Kommentera

