Julen & det här med en kalender

Avkoppling

Nu är det juldagen och julaftonen förlöpte som förväntat. Släkten samlad, för mycket mat (men god mat), alldeles för många paket, tårta och bullar som ingen orkade men oj vad vi hade det trevligt och mysigt och juligt 🙂

Vi konstaterade att årets julklapp var en halsduk – vad var den hos er? 🙂

På kvällen åkte vi hem och min systers pojkvän mötte upp och vi hade vår egna mysiga familjejul med mer presentöppning och skinkmacka till kvällsmat och lite tv-tittande.

Idag var vi ute i sommarstugan som håller på att renoveras och det var kul att se framstegen! Två rum har blivit ett och det nya, fina köket var halvt uppsatt redan! Jag ska lägga upp ett album på styleroom när renoveringen är klar. Nu ska jag titta på tapeter till mitt och F´s sovrum på ovanvåningen i sommarstugan. Blir nog blått eller grönt och lite blomromantik 🙂

Det här med en daglig adventskalender i bloggen funkade ju sådär alltså. Jag ligger lite efter. Och har några luckor kvar, så här nu efter julafton. Men så blir det när man slappnar av fysiskt och psykiskt och tar semester.

IMG_9480 IMG_9483 IMG_9485 IMG_9487 IMG_9512 IMG_9520

Kommentera

