Första jobbdagen på länge & vad som har irriterat mig idag

Allmänt, Jobb

Det har varit en sån jättebra dag idag, så rubriken är egentligen lite felaktigt satt. För det är småsaker jag har irriterat mig på. Det första är människor som inte svarar på ALLA frågor i ett email. Man skriver tre frågor/funderingar, ibland numrerande och ibland inte, och personen som läser mejlet svarar bara på en, högst två frågor.

Vad gör jag då? Jo, jag mejlar tillbaka. Tack så mycket för svaret, men vad säger du på fråga två? Jag behöver svar på den också för att gå vidare.

Jag brukar inte ge mig förrän jag har fått mina svar. ”Jag vet inte”, är svar gott nog för då får man i alla fall ett svar. Att inte veta är faktiskt ett svar.

Det andra jag är lite småirriterad på är Nordeas login. Att man behöver BÅDE dosa OCH sitt kontokort för att logga in och se kontonummer t.ex. Det klarar inte den enkla inloggningen. JA, det är bra med säkerhet. Men när man ligger nerbäddad i soffan och behöver kolla detta så tar det emot att hämta allting.

Ja, dagens irritations-i-landsproblem 😉 Annars har det varit en finfin första arbetsdag – kul att träffa kollegorna igen! 🙂

4 reaktioner på ”Första jobbdagen på länge & vad som har irriterat mig idag

Kommentera

